www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

Ny vecka med nytt derby

Kategori: Allmänt

Japp då var det måndag igen då och jag sitter här på jobbet och har lite rast och tänkte att jag skulle skriva lite i bloggen nu när det är tre dagar till ännu ett derby!
 
Det är Lidköping Red Roosters som vi kommer att möta på onsdag och som jag har hört så har de både tappat folk och fått in några nya samt plockat upp endel juniorer precis som oss i Skara. Matcher mellan Skara och Lidköping är alltid speciella. Endel i Skara som spelat i Lidköping och tvärtom. Det är två grannstäder och båda vill visa vilka som är storebror, jag säger helt klart att det är vi i Skara som är storebror till Lidköping, helt klart! Det ska vi visa på onsdag också. Lidköping mötte i helgen ett mostånd i form av Uddevalla som vi också senare ska möta, Uddevalla spöade HCL med 6-4.
 
 
 
Detta ska vi fortsätta nöta:
- Aggresiviteten framförallt i försvarszon ska vi fortsätta med och vinna fler puckar snabbare i försvaret.
- Ha med oss fart hem i backchecken och på så sätt få fina spelvändningar där motståndarna inte ska hinna med.
- Vinna, det ska vi fanimej forstätta med!
- göra mål, 13 mål på två matcher har vi gjort hittils och vill gärna fortsätta att producera framåt.
 
 
 
Passar på att gratta lirarna från Skara som representerar Västgötalaget till cup-vinsten i helgen, grattis pöjka! Hoppas de kan göra oss stolta i TV-pucken också.
 
Nu ska jag faktiskt börja jobba lite istället för att blogga, vi ses!

/ Victor Svedberg
 
 
Kommentera inlägget här: