www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

#6 Calle Lövgren

Kategori: Allmänt

Det är Calle Lövgrens tur att bli presenterad här på bloggen!
Calle är en back som har sina främsta egenskaper i det fysiska spelet och som mer än gärna står upp för sina lagkamrater ute på isen. Genom sina tacklingar så kan Calle få igång hela laget, mycket viktigt vid vissa situationer! Här har ni Calle och ett gäng frågor. 
 
 
 

1: Vad betyder skara IK för dig?

Skara IK betyder väldigt mycket för mig då jag har spelat i denna föreningen i hela mitt liv.

 

2: Hur tycker du din egen insats har varit under säsongen än så länge?

Min egen insats har varit sådär. Lite dalandet. Får försöka pricka formen tills alltrean!

 

3: Hur laddar du upp inför match?

Jag ser till att få ordentligt med sömn och käka bra dagen innan och på matchdagen.

4: Om du inte spelar hockey, vad gör du då?

När jag inte spelar hockey så jobbar jag och umgås med vänner.

5: Detta visste vi inte om Calle Lövgren:

Jag har bestigit nordens högsta berg, 3 gånger.

 

6: Hur ska du bidra på bästa sätt?

Jag ska se till att spela mitt fysiska och hårda spel i defensiven, sedan kanske lägga ett par pass som träffar blad. Det kan vara en början.

 

7: Årets överraskning?

Oliver Pettersson, trots sin ringa ålder så tycker jag han är väldigt duktig.

 

8: Du är ofta inblandad i gruff på isen, hur kan det komma sig?

Jag tycker om att tacklas och spela stenhårt och då finns det ju motspelare som inte tål såntdär och jag viker gärna inte ner mig.

 

9: Det bästa med Skara IK?

Lagkamraterna, riktigt bra sammanhållning i laget. Sen är ostmackorna innan träningen LÖJLIGT goda.

 

10: dricker helst, äter helst, ser helst på?

Mjölk, Kallskuret med potatissallad. Entourage.

5 snabba

1: Slåss eller tacklas? Tacklas

2: Handledsskott eller slagskott? Slagskott alla dagar!

3: Ta en straff eller spela boxplay? Spela boxplay, lika stor chans att det blir mål då. 

4: Sossarna eller SD? Pass. SD är ju KalleAnka politik sen så brukar jag säga, hellre död än röd.

5: Kronwall eller Erik Karlsson? Kronwall. 

 

3 personer med motivering: Ligga med, gifta dig och mörda.

Fredrik Reinfeldt, Gry Forsell, Tori Black

Ligga med, Tori Black. Verkar vara en bra tjej. Moderater finns det ju så dåligt av så gifter mig med Fredde för att gardera mig inför valet 2018. Sen så blir det nackskott på Gry Forsell. Alltid haft svårt för henne.

 

Sådär, se nu till att komma ner och kolla på vår sista match i serien innan All-trean drar igång! Det är Ramberget som knackar på dörren imorgon 19:30.

 

/ #10 Victor Svedberg

Kommentera inlägget här: