www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

#20 Carl Olofsson

Kategori: Allmänt

Det är dags för ännu en helakarriärentrogen-SIK-are att skriva om. Backen som denna säsongen och framförallt de fyra-fem senaste matcherna tagit ett enormt kliv. Backen som det sista fått mycket mer speltid och gjort det riktigt bra. Han som bidrar till skön stämning i omklädningsrummet och som alltid ger hundra på alla matcher och träningar. Som sagt har han tagit ett kliv framåt de senaste matcherna och verkligen visat tränarna att han är något att lita på. Mina damer och herrar, här har ni: #20 Carl Olofsson 

 

 

1: Vad tycker du om lagets och din egen insats såhär långt?

Tycker vår insatts vart grym, jävligt roligt med lite vinster, hoppas inte de stiger oss över huvudet bara.

2: Hur ska du bidra på bästa sätt?

Jag vet faktiskt inte, jag kan inte direkt påstå att mina insatser på isen hjälper laget så mycket. Men utanför kanske ja bidrar till lite mer goa saker!

3: Vi är klara för all-trean, hur ska vi komma vidare från den?

Först o främst får vi verkligen förstå att de inte kommer vara så lätt som de vart i serien. Sen tror jag att, som klyschorna säger, gör vi som vi ska har vi god chans.

4: Hur förbereder du dig inför match?

En riktig bra förberedelse som jag inte tror många känner till, är några rundor på de_dust2, cs är som gjort för hockey-förberedelse!

5: Vad gör du när du inte spelar hockey?

Jobbar på arla som en av världens vassaste truckchaufförer. Spelar fotboll i Skaraborgs bästa lag Hangelösa IF och kanske lägger en halvtimme, max, varje dag på att spela lite cs innan jag lägger mig runt 21.30.

6: Jag tycker du tagit ett rejält kliv de senaste matcherna. Vad tror du det beror på?

Det var roligt att höra, tvånudd har alltid varit min specialité! Men om du menar på isen så kan de bero på ett litet snack inne på kontoret hos våra coacher. De fick mig att tänka till lite!

7: Ditt personliga mål med säsongen?

Jag hatar att jinxa och både vägrar/ vågar inte säga de. Men de är något positivt iallafall.

8: Detta visste vi inte om Carl Olofsson:

Att jag faktiskt utan tvekan är lagets bästa skidåkare!

 

9: Beskriv dig själv som spelare:

Lite som ett synligt spöke, ja bara finns där och ibland råkar de bli bra. Ibland.

10: Det bästa med Skara IK:

Något jag älskar är ju vårat lag, finns inget bättre än att överbevisa varenda en i laget, både verbalt och fysiskt. Vi bråkar rätt mycket och någon blir alltid lite ledsen, men så är de!

 

5 snabba!

1: Lan eller utgång? Lan!

2: Powerplay eller boxplay? Boxplay.

3: Hockey eller fotboll? Hockey är kul på vintern.

4: Borta eller hemmamatch? Hemmamatch.

5: Lössnus eller portion? Portion.

 

3 personer med motivering, en du ska mörda, en du ska gifta dig med och en du ska ligga med:

Henke Lundqvist, Laila Bagge (nyskild) och Anders Bagge.

 

De första jag gör är att mörda Laila med några snabba hugg så fort jag ser henne, hennes förre man är anledningen.

Sen tar ja bussen vidare och friar till Anders Bagge, som inte kan säga nej då ja lovat en natt med mig och herr Lundqvist.

Mitt nya namn som gift blir (S)carl Bagge...

Kommentera inlägget här: