www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

#7 Viktor Andersson

Kategori: Allmänt

Dags att intervjua/presentera ytterligare en spelare som varit trogen Skara IK hela sin hockeykarriär. Killen som till en början varit en hårt jobbande tredje center som under de senaste två säsongerna tagit ett jättekliv till att bli en riktigt viktig spelare i laget som ofta gör poäng. Denna kille tar också ett stort ansvar på isen genom sin 6års erfarenhet som han skaffat sig med A-lagströjan på i Skara. Mina damer och herrar låt mig presentera - Viktor Andersson #7 - 

 

 

 

1: Vem är Viktor Andersson?

Jag är född 1991 och bor i Skövde där jag på högskolan läser till Maskiningenjör. Jag har spelat i SIK hela karriären.

2: Du är en av de ledande spelarna i laget, hur ska du bidra på bästa sätt?

Jag försöker bidra med den rutin man skaffat sig och visa vägen på isen. Jag försöker också driva på alla och se till att laget håller fokus o tempo på träningar samt matcher. Vi har haft en ganska behaglig resa än så länge i serien men sen när det tuffar till sig o de viktiga matcherna kommer i en eventuell All-trea, det är då det är extra viktigt att leda laget o visa vägen.

3: Vem blir årets överraskning?

Många har tagit stora kliv sen förra säsongen, många tippade Johan Krause till att bli en överasking och jag tycker att han har levt upp till förväntningarna med råge. Men jag skulle ändå vilja lyfta fram Philip Tuusa som gör ett jättejobb i boxplay och har utvecklat sitt spel utan puck oerhört mycket.

4: Vad säger du om inledningen i serien?

finns inte så mycket att säga, nivån på de andra lagen är inte bra!

5: Vi har ju haft en bra powerplayspel i början, vad är anledningen?

Vi har två stycken riktigt bra pp-formationer med många skickliga spelare som hittar lösningar på det mesta, sen har vi varit bra på att vinna andrapuckar vilket gjort att vi kunnat behålla tryck o skapa oreda i motståndarnas boxplay. Det är oftast när man vinner andrapuckarna som de farligaste chanserna dyker upp.

6: Hur laddar du upp inför en match?

Försöker ta en promenad några timmar innan matchen och sen är det nog som många andra, äta och sova bra. Tycker även det är viktigt att göra en bra träning dagen innan det är match och ha ett bra tempo.

7: Detta visste vi inte om Viktor Andersson:

Vunnit Gothia cup i Jesper Liljeblads favorit sport innebandy.

8: Vad tycker du om de "nya" tränarna?

Dom har gjort det riktigt bra o det märks inte att det är deras första säsong som huvudtränare på seniornivå. Tydlig spelidé och alla i laget har tydliga roller. De är inte rädda för att ge spelare chansen.

9: Vad är ditt personliga mål med säsongen?

Att SIK spelar i div.2 nästa säsong.

10: Vad gör du helst utanför hockeyn?

Tittar mycket på hockey, på sommaren blir det en del fotboll också. Sen gillar jag även att dricka ett par bärs med polarna.

5 snabba:

1: Mariestad BoIS eller Skövde IK? Hatar båda.

2: Hund eller katt? Katt

3: Blondin eller brunett? Blondin

4: "hemmamatch" eller "bortamatch" du förstår vad ja menar - Hemmamatch

5: mål eller assist? Mål.

Ny fråga! Jag skriver tre personer och du ska välja en du vill gifta dig med, en du vill mörda och en du vill ligga med och även motivera varför. Här kommer personerna:

Victoria Beckham, Alexander ovechkin och prinsessan Madelene

Gifta mig med: Madelene, framtiden är då säkrad och middag med svärföräldrarna kan bli oerhört spännande.

Ligga med: Victoria Beckham, hitta en snyggare MILF o vi kan kanske diskutera saken.

Väljer att mörda Ovechkin. Är det något jag hatar så är det när en ishockeyspelare inte backcheckar, Ovie ser nog ut som ett frågetecken om du frågar honom vad backcheck är. Spelar ingen roll att Fagerlinds Gud är Ovie. han ryker. 

 

Tack o hej! 

// #10 Victor Svedberg

PS. Se till att alla kommer ner till hallen nu på fredag då vi tar emot Lerums BK som verkar ha fått fart på masikneriet, hoppas på en tuff och rolig match! På återseende. 

KOMMENTARER:

  • #16 säger:
    2014-11-01 | 11:27:35

    Jag avskyr innebandy.

Kommentera inlägget här: