www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

#27 Anton Andersson

Kategori: Allmänt

 

 

Dags att skriva om den yngre brodern Andersson från Öglunda!

Denna brodern som kom tillbaka till oss efter lir hos grannkommun Lischöping. En kille med en riktigt bra speluppfattning och bra passningsspel som sätter bra fart i spelet med sina pass som oftast sitter på bladet. Jag hoppas och tror att han tar klivet till att bli en back som får mycket speltid och som är här för att stanna!

Här har ni, Anton Andersson! (Och Viktor efter ett litet gräl i Lerum) 

 

 

1: Du kom tillbaka denna säsong ifrån Lidköping, vad är skillnaden mellan de två klubbarna?

Skillnaden är väl att det är bättre lagsammanhållning här i Skara och ett bättre driv på träningarna!

 

2: Beskriv dig själv som spelare:

Jag är väl en tvåvägsback som kan slå någon macka ibland.

 

3: Hur laddar du upp inför match?

Tänker på vad jag äter och sover lite extra, om jag har tid tar jag gärna en promenad också.

 

4: Hur tycker du läget är i laget?

Det är mycket god stämning, dock har det varit lite manfall det sista av diverse olika anledningar.

 

5: Vad gör du när du inte spelar hockey?

Jag bankar plåt på dagarna och umgås gärna med vänner och flickvännen den andra tiden.

 

6: Hur är din roll i laget? Vad ska du bidra med?

Det är tänkt att jag ska ta en lite mer defensiv roll och slå ett bra första pass.

 

7: Vem/vilka blir årets överraskning?

Victor Svedberg.

 

8: Hur känns det att spela i samma femma som bror din?

Det är lite speciellt men inget jag tänker på när jag kliver in på banan.

 

9: Detta visste vi inte om Anton Andersson:

Är en riktig baddare på matlagning, tro det eller ej!

 

10: Vad tycker du själv att du borde jobba på?

Bör bli jämnare i spelet.

5 snabba!

1: HCL eller Grästorp? Grästorp!

2: Stranden eller skidbacken? Skidbacken.

3: Mc Donalds eller pizza? Pizza.

4: Mål eller assist? Assist!

5: Hemmakväll eller utekväll? Hemmakväll!

 

3 personer med motivering: Gifta dig med, mörda och ligga med.

Personerna: Pamela Anderson, Anna Book och Maria Montazami

Gifta mig med Maria Montazami för då kan man nog sluta jobba och bara ha de gött. Ligga med Pamela Andersson. Hon har nog varit en våt dröm för många en gång i tiden. Väljer att döda Anna Book, jag gillar inte den där ABC låten. 
 
Sådär, korta och enkla svar från vår lata nummer 27! Någon som minns den tidigare lata backen som hade nummer 27?
 
 
Inför Tidaholm -
- Fyra fulla femmor och bra driv på träningen idag ger oss goda förutsättningar för matchen imorgon! Vi ska nu börja träna lite tyngre iochmed att vi redan är klara seriesegrare och klara för All-trean.
Detta ger oss dock inget att skylla på utan vi ska ha full pott när Div.3B sumeras. 
- Allt mannskap utom Philip Tuusa är tillgängliga. 21 mannar åker mot Tidaholm! 
- Ett tufft motstånd väntar, Tidaholm borta blir ingen match där vi kan glida ut på en skridsko och spela hem tre poäng. Tvärtom, hårt jobb krävs!
- Förra matchen vann vi med 5-3. Vi hade 5-1 och var på väg mot en ganska konfortabel seger tillslut men Tidaholm fick in två snabba puckar i slutet och jämnade ut resultatet en aning. Vi hade 0% i PP mot Tidaholm sist och dom hade 50%. Värt att ha i bakhuvudet. Vann skottstatistiken med 45-26. 
 
// #10 Victor Svedberg

KOMMENTARER:

  • The Trap säger:
    2014-11-11 | 12:49:27

    Skulle vilja vara en fluga på väggen när din tjej konfronterar dig om att du valde Montazami och Pamela framför henne! Hahaha!

Kommentera inlägget här: