www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

Utkast: Jan. 10, 2014

Kategori: Allmänt

Läste i förra veckan om man verkligen ska släppa upp yngre lirare i seniorhockeyn tidigt eller inte för att spelare ska kunna utvecklas på bästa sätt. Jag tycker själv att det är mycket som spelar in för att kunna träna med ett seniorlag. Fysik, spelförståelse, tempo, hur bra man kan anpassa sig och framförallt handlar det om tur.

Skara IK har inte varit dåliga med att ge yngre lirare chansen. Jag själv fick chansen att träna med alaget som 16 åring, även Otto Larsson, Calle Lövgren och Max Gustavsson kom tidigt med i alagets trupp. Vi i laget har just nu 5-6 juniorer som tränar med oss, kan även kalla dem miniorer eftersom jag själv fortfarande är junior och ändå är 4 år äldre än den yngsta som tränar med oss.

Vi har varit 23 mannar på vissa träningar det sista som Calle nämnde och det medför massa positivt. Det blir bra speed på träningrna och man kan göra fler spelövningar än om man bara hade varit 15. Miniorerna har verkligen inte gjort bort sig, de har vågat ta för sig och det är precis vad de ska göra! Det ska vara utvecklande för miniorerna lika mycket som för oss i A-truppen. Jag hoppas de lär sig mycket på våra träningar som de sedan kan dela med sig på miniorträningarna.

För övrigt gör Robin Lilja första seriematchen för denna säsonge i kvällens drabbning mot Nässjö, kul att se Robin igen!

Allt som är skrivet i detta inlägg är mina personliga åsikter.
// #22 Victor Svedberg
Kommentera inlägget här: