www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

Marcus Persson

Kategori: Allmänt

Marcus Persson, Spelat i Skara IK i hela sin karriär och är nu inne på sin sjunde säsong i A-laget. Förra säsongen bar han C:et på bröstet och kommer troligtvis att göra det denna säsongen också. Dock så har han bytt nummer ifrån #26 till #21, knepigt. Här kommer ni iallafall nu att få läsa lite om vad Persson är för en lirare och vad han tycker och tror om vad som komma skall. Vår trogna back har här nedanför bilden svarat på ett gäng frågor följt av de klassiska fem snabba! Enjoy. 
 
 
 
Hur skulle du själv beskriva dig som kapten och som spelare? Är en typisk defensiv back som har mina främsta kvaliteér i egen zon. Jag hoppas iochmed vårt nya spel att jag kommer få träna mer på att ha mera puck och att vara med i offensiven lite mer. Som kapten så försöker jag peppa alla så mycket jag kan och se till så att alla känner sig delaktiga i gruppen. 
 
Vad är viktigast för att gruppen ska fungera tillsammans? Att vi har riktigt skoj tillsammans och att alla drar åt samma håll. 
 
Vad tror du om säsongen? Vart hamnar Skara IK? Jag tror vi kommer etta eller tvåa. Det tycker jag personligen att vi ska ha som målsättning. 
 
Vad ser du mest fram emot i vinter? Att börja vinna matcher igen och inte åka runt och förlora. Sen vore det riktigt kul att få spela kval uppåt istället för neråt. 
 
Hur förbereder du dig inför en match? Sover bra, går upp i tid, äter bra under hela dagen, dricker väldigt mycket. Sen är det viktigt att utrustningen är som den ska vara, jag brukar även ta en joggingtur och spela lite tvånudd som uppvärmning. 
 
Vem blir årets överraskning? Jag tror att många juniorer kommer ta ett stort kliv men att Samuel Hou, Oliver Pettersson och Johan Krause kommer ta det största klivet. 
 
Vad tror du om vårt nya spelsystem? Jag tror det kommer funka galant om vi orkar i sextio minuter. Motståndarna kommer inte orka möta oss utan kommer tröttna i tredje perioden. Det såg redan väldigt bra ut mot Ulricehamn som kommer spela div.2 i år.
 
Detta visste vi inte om Marcus Persson: Att jag på lördag ska dra till Grekland för att vila, äta och dricka mig i form. 
 
Beskriv dig själv med tre ord: Pass. 
 
Styrka utanför planen: Tjötet. Sen är jag duktig på att få ner Tobbe Magnusson på jorden. 
 
Fem snabba! 
 
Tibro IK eller HC Lidköping? Hc Lidköping.
 
Bröst eller rumpa? Rumpa.
 
Andreas Fagerlind eller Alexander Ovechkin? Fager!
 
Fys med Daniel Wallette eller fys med Malin Wallette? Väljer Daniel! 
 
Firmafest eller lagfest? Lätt, lagfest.
 
Nu hoppas jag att ni känner Persson lite bättre. Ska försöka göra några presentationer lite då och då. Får hoppas att jag kommer att göra det oftare än vad #6 gjorde det förra säsongen. 
 
V Svedberg.
 

KOMMENTARER:

  • Linda Peinert säger:
    2014-08-27 | 15:52:31

    Lycka till Marcus med ledarskapet på isen 👍

  • Linda Peinert säger:
    2014-08-27 | 15:52:48

    Lycka till Marcus med ledarskapet på isen 👍

Kommentera inlägget här: