www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

Seger och upp på playoff-plats

Kategori: Allmänt

I och med kvällens seger mot Göteborgs IK på borta is tog vi oss upp på den åttonde och sista playoff-platsen. Återigen har det blivit lite inaktivitet på bloggen och från att inte ens haft med den att göra har jag nu blivit lämnad ensam att sköta detta. Men jag ska göra så gott jag kan att hålla liv i den resten av säsongen för att ni ska få en lite bättre insyn i framförallt bortamatcherna men även lite "skitsnack" från omklädningsrummet ska det nog kunna bjudas på.
 
Matchen ikväll var inte alls olik de två andra mötena med GIK. Vi inledde starkast och hade bud på mål tidigt i den första perioden. Det dröjde dock till 19:45 innan Lilja på något konstigt sätt lyckades få in pucken bakom Markus Eriksson. Ett riktigt skit mål om man får kalla det så, men inte mindre orättvist för det. Den andra perioden börjar som den första startade-med ett mål. Oskar Härnestav lyckas få in pucken högt över keepern och 2-0 var ett faktum. Vi krigar på och min personliga åsikt är att vi ska döda matchen i den andra perioden. Bland annat har Klasson ett kanonläge efter drygt halva matchen, men målvakten står för en kanonräddning. Jag vet inte om det var räddningen eller det faktum att vi trodde att matchen var säkrad, men GIK får lite mer att säga till om sista tio i mittakten, inget som resulterar i ett mål dock. Reduceringen kommer istället några minuter in i slutperioden, men närmre än så kommer de aldrig. Patrik Johansson hänger distinkt in slutresultet (3-1) i klyk när ungefär nio minuter återstår och sedan spelar vi bara av matchen. Helt klart en rättvis seger och alla jobbade hårt för varandra.
Skara IK har nu vunnit fem av de senaste sex matcherna vilket gör oss till ett av seriens formstarkaste lag!


Närmast väntar Varberg på onsdag i våran egen lada. Missa inte för allt i världen detta, nu är vi en match närmre vårt mål, nämligen playoff!

Finns det några önskemål på vad jag ska skriva om så är ni välkomna att höra av er med det. Jag har tyvärr ingen fantasi själv så lite hjälp på traven är alltid uppskattat!
 
#30
Kommentera inlägget här: