www.Skaraik.blogg.se

Följ med på våran resa tillbaka till hockeytvåan. www.skaraik.se

2013/2014

Kategori: Allmänt

2013 har endast en dag kvar innan det blir 2014 och det gångna året blir ett minne blott. Jag ska försöka minnas tillbaka på 2013, både bra och dåliga saker men mest bra såklart! 2013 innehåller faktiskt väldigt många godbitar. Jag tänker skriva om både Skara IK och andra lag.

Årets:

Vinster - Här har jag tagit ut 3 vinster som är lite skönare än alla andra vinster. Börjar med en kall januarikväll 2013, Varberg är på besök i ladan och IK står beredda för mötet mot serieledaren och seriefavoriten som jag tror endast hade 1 eller 2 förluster innan resan till Skara. Kvällen slutar med 3 poäng för skara, 60 minuters hårt jobb bäddar för att Alexander Johansson får göra 4-2 och därmed vinner Skara mot Varberg med just 4-2.
Sen måste givetvis segrarna mot Värnamo nämnas. Skara Ik som kommer 7a i sin serie får möta 2an i andra serien som sägs vara så mycket bättre än göteborgsserien. Första matchen vinner Skara med 3-2 efter sudden där vår nuvarande kapten Jimmy Modén avgör. Skara åker sen ner till Värnamo fast beslutna om att vinna andra matchen och avancera till Play-off 2. Jag var själv på plats med ca. 25 andra Skara supportrar, och som vi fick jubla. Patrik Johansson sätter ett friläge som innebär 3-4 och som håller sig matchen ut, jag kommer ihåg att jag precis efter målet hörde någonting såhär "äntligen sätter han ett friläge" och det var ju rätt tidpunkt att sätta det där friläget.
 
Värsta förlust - Alla förluster är förståss tunga, t.ex. de matcher vi spelat denna säsongen och förlorat med uddamålet 4-5 gånger, att va så nära och inte få någonting är förjävligt! Men det är en match som svider lite mer än de andra och det är i Play-off 2 matchen mot Tyringe hemma. Förlust på straffar efter att Robin Klasson som häromveckan blev klar för Skövde IK i Div.1 gjort !4! mål. Skara IK gör en riktigt bra match men får till slut ge sig på straffar, en vinst där och jag tror att den andra matchen hade gått annorlunda.
 
Överraskningar - Anders Larsson, som jag trodde skulle gå framåt mycket med tanke på större roll i laget och även att han blivit ett år äldre och dragit på sig mer rutin. Att han har gått framåt såhär mycket trodde jag trots allt inte att han skulle göra.
Robin Klasson till Skövde IK, kanske inte någon jätte överraskning med tanke på att han varit en tongivande spelare i flera år i div.2. Jag tror och hoppas han kommer att lyckas i Skövde. Vi får inte glömma att Robin gjorde 3 säsonger i Skara och totalt 79 poäng, han utvecklades mycket här hos oss.
Viktor Andersson som förra säsongen tog ett jätte kliv i sin utveckling och sedan har fortsatt att utvecklas denna säsongen.
 
Citat och kommentarer - 
"gör en Mark Levengood, tryck mot röven". I försvarszon.
"Sunesson?"
"Investera i dig själv" Gäller träningen.
"Städa framför egen port innan du säger något till någon annan"
Bussresan mot Motala när vi åker igenom Karlsborg så hör jag i bussen, "har vi inte lämnat Skövde än?"
"Har du simmat bredvid en haj? Men du lever ju?"
"Det är som att köra bil till stockholm, är man inte fokuserad hela vägen så kör man i diket" - en förklaring i omkl. rummet varför vi måste vara fokuserade och jobba i 60 minuter.
"Ska på bilträff" Förklaringen till hoppad lagfest.
"Jag har fått jobb" Någon som ljuger för att ha en ursäkt till varför tvätten inte sköttes.
 
Eldstjälar -
Kenneth Lövgren, mannen som har hållt hela Skara IK på sina axlar i flera år.
Katharina Johansson, kvinnan som gjort så mycket för oss i laget och hela Skara IK också i många år.
Beppe, Bimbo och Hasse. 3 äldre herrar som nu har gjort sitt i klubben efter att ha varit aktiva i 95 år?
 
Tack alla som har något med Skara IK att göra för 2013. Gott nytt år och god fortsättnig så ses vi nere i ladan 2014.
Forza Skara // #22
Kommentera inlägget här: